08-09-2022 Nieuws De Bleeker wil energieleveranciers dwingen om transparanter te zijn over tarieven en sneller terug te betalen Dit jaar ontving de Ombudsdienst voor Energie al 17.417 klachten. Dat is een sterke stijging ten opzichte van 2021, toen er 9.088 klachten ontvangen… Lees meer
06-09-2022 Nieuws De Bleeker na aanvraag faillissement Mealhero: ‘Schors je domiciliëring meteen en contacteer curator’De Gentse maaltijdleverancier Mealhero heeft het faillissement aangevraagd. Intussen worden hun klanten niet meer beleverd. Consumenten die een… Lees meer
02-09-2022 Nieuws Staking Lufthansa: De Bleeker: “Wie ticket kocht voor geannuleerde vlucht, heeft recht op alternatieve vlucht of terugbetaling en schadevergoeding.” Consumenten die een vliegticket bij Lufthansa kochten en wiens vlucht geannuleerd zou worden door de staking bij Lufthansa hebben recht op een… Lees meer
26-08-2022 Nieuws De Bleeker loopt VOKA-stage bij Brussels Airport: “Arbeidsmarkt blijven hervormen om vacatures in te vullen.” Staatssecretaris voor Begroting en Consumentenbescherming Eva De Bleeker liep vandaag stage bij Brussels Airport op uitnodiging van Voka. Naast een… Lees meer
24-08-2022 Nieuws De Bleeker wil klantbeleving bij klantendiensten en contact centers verbeteren met Happy Customer charterStaatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker gaat samen met Customer Contact, de Belgische beroepsfederatie van klantendiensten en… Lees meer
24-08-2022 Nieuws Economische Inspectie geeft influencers uitstel voor adresvermelding, De Bleeker werkt aan oplossingEva De Bleeker, staatssecretaris voor Consumentenbescherming, werkt aan een concrete oplossing voor een door influencers gevreesde, wettelijke… Lees meer
18-08-2022 Nieuws De Bleeker: “Nu tijd om af te geraken van papieren facturen”Uit de kwartaalrapportage van de betaaltermijnen blijkt dat de overheid haar facturen gemiddeld 21 dagen na de scandatum betaalde. Dat ligt in de lijn… Lees meer
16-08-2022 Nieuws De Bleeker: ‘Nieuwe regelgeving elektronische betalingen goed opgevolgd – 103 meldingen over inbreuken tijdens eerste maand’ Vanaf 1 juli 2022 zijn alle ondernemingen, inclusief diensten en vrije beroepen, verplicht om hun consumenten ten minste één elektronisch… Lees meer
22-07-2022 Nieuws Staking Ryanair: De Bleeker: “Wie ticket kocht voor geannuleerde vlucht, heeft recht op alternatieve vlucht of terugbetaling en schadevergoeding.” Consumenten die een vliegticket bij Ryanair kochten en wiens vlucht geannuleerd zou worden door de staking bij Ryanair hebben recht op een… Lees meer
12-07-2022 Nieuws Reactie Staatssecretaris De Bleeker rapport vergrijzingscommissie: “Toont noodzaak grondige hervormingen aan” Het rapport van de vergrijzingscommissie toont aan dat de structurele uitdaging op vlak van de vergrijzingskosten gigantisch groot blijft. Volgens… Lees meer
12-07-2022 Nieuws De Bleeker wil recht op reparatie versterken Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker wil dat consumenten effectief kunnen gebruik maken van hun recht op garantie, in het… Lees meer
05-07-2022 Nieuws Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker bezoekt HuidKlinik in Deinze Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker bezocht vandaag de HuidKlinik in Deinze. Lees meer